Re: Har någon RIS?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 8 Jan 2000 19:46:41 GMT

Jari Pyyluoma skrev i meddelandet ...
Grattis! Robotar med ben är ganska populära. Kolla in
http://www.lugnet.com/robotics/ för där finns många länkar till
olika projekt. Kolla särskilt in Jin Satos hemsida, vars adress
jag inte har tillgänglig just nu.

Tja, ben är inte riktigt vad mina robotar använder. Konstruktionen är som en
bil utan framhjul, ställd på högkant, med ett stödhjul. Det ser väldigt fint
ut när en sådan robnot svänger.

Hur fungerar "samarbetet" mellan två RCX-enheter? Går det bara ut på att • de
skickar nummer till varandra hela tiden?

Det verkar vara det som gäller.

Ja. Jag byggde en fjärrstyrd robot för en vecka sedan, med två RCX-enheter,
där den ena skickar nummer till den andra, som utför det som numren betyder.
I det här fallet var det tre trycksensorer på "kontrollen", när man tryckte
ner en så stängdes den ena eller båda motorerna av, och roboten
svängde/stannade.

--Tobias

Jari