    Re: Fungerande Lego kanon —Tommy Eriksson
   In lugnet.loc.se, Tobbe Arnesson wrote: <Snip Gjorde själv en för flera år sen som jag aldrig lyckades dokumentera. Det var innan jag skaffade vision command så jag kunde ta bilder. Den var byggd på 2 4x8 plattor som satt efter varann som bas. Längs (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

        Re: Fungerande Lego kanon —Tobbe Arnesson
   Min bestod av två hjul av den här sorten: (URL) av gamla 9V motorn som går väldigt fort. Hade en motor per hjul. Monterade däcken så det var en liten spalt mellan dem när de var stillastående, sen expanderade de och stängde spalten i drift. Rätt kul (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

        Re: Fungerande Lego kanon —Tommy Eriksson
   Nu är den klar. Den här caden är grovt förenklad men ni borde förstå vad jag menar. Min brickshelf sida (URL) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

        Re: Fungerande Lego kanon —Tommy Eriksson
   (...) så la jag också till in mpd med både modellerna. Ska ordna en textfil snart. (20 years ago, 11-Feb-05, to lugnet.loc.se)