Re: Pneumatikslang
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 22 Oct 2004 08:10:04 GMT

In lugnet.loc.se, Andréas Rootzén wrote:
Hej allihopa.

Har sett lite moc:s som använder transparant pneumatikslang och undrar var man
skulle kunna köpa sådan här i sverige ...eller vanligt slang för den delen som
passar. Skulle vilja köpe en större mängd och känner inte att det är ett måste
att Lego ska ha tillverkat den.

Någon som har något tips?

MVH
Andréas Rootzén, Jönköping

PS Alla som tycker att de är galna nog att ta sig hit är hjärtligt välkommna
till Jönköping 13-14 nov för en helgs legobyggande mm. DS
ELFA har PVC-slang, transparent eller svart, i enmeterslängder, för några kronor
per meter (det står inte så på hemsidan, men jag tror det står fel; 3 kronor för
100 meter låter orimligt). Jag vet inte vilken dimension som passar bäst, men
det finns med innerdiameter 1,05 2,15 3,35 mm. 2,15mm ID blir 3mm OD, borde
passa rätt bra. Jag kan ta hem en meter och prova till mitten på nästa vecka, är
själv intresserad! Den längsta slang jag har just nu är väl 30 cm eller så.
Olof