Subject:
Omdesign av sets och inventories på peeron
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 10 Mar 2004 09:07:47 GMT

Om man som jag kanske mer samlar och bygger av de bitar jag får från de sets jag
skaffar, än köper en massa lösa bitar tittar man ju en del på Peeron osv.
Nu har jag funderat på två saker.. moraliska vill jag inte kalla dem, mer
filosofiska kanske..

Hur ska jag bete mig när jag hittar uppenbara klantigheter av LEGO? Ta tex 6073
Liten riddarborg. Den röda porten är inte symmetrisk för fem öre och den går att
bygga mycket snyggare. Ska jag göra det, eller följa LEGOs anvisning till fullo?
Vad tycker ni?

Mitt andra problem är att jag har den rätt sällsynta 1593. Den är ju en
kombination av två andra, 6929 och 6880. Detta medför att det följde med bitar
som inte används och som faktiskt inte är med på Peerons lista. Ska jag göra mig
av med de bitarna om jag inte behöver dem, eller ska jag spara dem bara "för att
de ska vara med"?