Re: LEGO-träff i Nyköping?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 2 Mar 2004 20:21:19 GMT

Lite mer om själva idén:

"Hej!

1: jag hadde tänkt att ha en katapult tävling = ) både längd och träffsäkerhet.
kanske två klasser en liten å en stor beror på hur många som vill vara med.

2: minst 2 bygg tävlingar en där man bygger på plats på tid och en där teamat är
förbestämt och man tar med skapelsen till träffen.

3: Hopp tävling, man har en ramp å så bygger man fordon å ser vem som hoppar
längst

4: Dragracing, antingen med pulback motorer eller med gummisnoddar.

sen hadde ja tängt visa lego animationer.

Det är ungefär hur långt ja har kommit, men själv klart är ja intreserad av vad
andra tycker är kul så har du några ideer så är det bara att säga till.

ja hadde tängt att ha en robbot tävling oxå man ja kommer nog inte att ha köpt
in nått mindstorm, men om det finns andra som vill ha en sån tävling så går det
ju självklart att ordan...."

Hälsar Akira via Tobbe