Re: Livet i en Legostad
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 5 Dec 2003 00:09:19 GMT

1. Landet där Lego-staden ligger och alla bilar har en oerhört hög
energiförbrukning med tanke på antalet oljebilar och bensinstationer.

Inte alls så svårt att förstå; husen har ju bara väggar åt tre håll! :-o

2. Människorna i Lego-staden är oförsiktiga med tändstickor osv då det verkar
finnas ett osannolikt stort behov av brandbilar.

Nejdå, de flesta utryckningar gäller att plocka ned folk som plötsligt insett
att deras hus saknar trappor mellan våningarna. Hur de öht kommit upp dit, är
för mig en gåta.

3. Detsamma gäller även polisstationer och polisbilar. Brottsligheten måste vara
hög.

Självklart, med sådana byggnader är det väl inte underligt om folk stjäl som
Scandiachefer. Jag kan f ö gissa att sjukhusens huvudsakliga syssla är att ta
hand om offer för fallolyckor...

5. Alla arbetar utom de som har turen att ha ett eget hus.

I Datsville finns i alla fall ett lägenhetskomplex.

6. Mängden ambulanser o.d är stor, men kanske kan förklaras av alla bränder och
vägarbeten?

För att inte tala om fallolyckor! De måste vara LEGO, förlåt: legio...

8. Med tanke på mängden postbilar och kontor förekommer en livlig korrespondens
i Lego-staden.

Byggnadsärenden, tror jag. Stämningar av byggherrar kanske?

Någon annan som haft liknande idéer?

/Raffe

Som läsaren av detta inlägg redan förstått, är jag mest bekymrad över husens
beskaffanhet. Min teori är att vi där har förklaringen till så stora kårer
polis, ambulans & brandkår.

/Tore