Subject:
Ny här på lugnet
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 23 Sep 2003 21:09:08 GMT

Hej.

Tänkte bara skriva ett par rader, detta blir mitt andra inlägg på lugnet -
följde slaviskt anvisningarna och postade ett testinlägg på off-topic först.

Har precis "återupptäckt" lego. Fick för några månader sedan tillbaka mitt
älskade lego sedan det varit i mina två yngre bröders ägo i några år.

Tyvärr saknas väl ungefär hälften men det fanns tillräckligt för att börja bygga
en framvagn till en bil. Försökte efterlikna den konstruktionen som de flesta
nya framhjulsdrivna bilar har och lyckades väl delvis. Finns en del att önska
kvar på fjädringen dock.

Hur som helst så fick jag blodad tand och byggde sedan ett litet flygplan med
fyra propellrar som snurrade när man körde planet mot underlaget. Nu är jag
emellertid helt fast i det här och har ett paket innehållande RIS, Back Hoe och
Ultimate Builders Set liggandes på posten...

Skall dessutom beställa lite annat från S@H när jag bättrat på finanserna.

För närvarande bygger jag på en sexbent varelse med midja. Den är i princip klar
men tyvärr har jag inga elmotorer (ligger på posten) så att jag kunnat testa
den. Så fort jag fått den att gå (eller gå sönder) skall jag lägga upp bilder.

Blev minst sagt överväldigad när jag såg hur mycket det fanns på nätet om Lego.
För att inte tala om vilken kunskap alla dessa människor besitter.

Helt klart imponerande.

Hur som helst, bifogar en länk till min nyförvärvade brickshelf sida, där kan ni
hitta lite blandat.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=MJB

(om det här inlägget hamnade snett eller något annat pinsamt ber jag om ursäkt)

Ha det!

/Mikael