HOWTO: International Money Order from Sweden
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 18 Nov 1999 10:50:36 GMT

Hej!

Är det någon av er som har erfarenhet av att skicka "lite" pengar till USA?
Jag ska skicka i storleksordningen $25 och har blivit föreslagen att använda
International Money Order (IMO) som är en sorts check som ställs ut till
mottagaren. Problemet är att jag hittar ingen som kan utfärda en sådan i
Sverige.

Posten vill ha 130:- för att skriva ut något liknande men jag vill inte
betala
70% extra betalningsskatt till de utsugarna för att skica pengarna. Banken
vill ha 80:- för att göra en överföring till en internationell bank.

Jag kan inte betala via kort och jag har inget bankkonto i USA att sätta in
pengarna på.

Några tips?

// Eric
--
"The great thing about Lego isn't that you can build something out of it,
the great thing is that you can build something else."

Eric Hampusgård (MCsE)
Swedish AFOL Group
purjo at hem dot passagen dot se