Re: SweLUGFest?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 21 Oct 2002 21:18:09 GMT

"Tobbe Arnesson" <tnt@arnesson.nu> skrev i meddelandet
news:H4CJMr.4J3@lugnet.com...

Idag gjorde jag en SweLUG-logo i MLCAD, är den godkänd?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=27229

Har inte tittat pa den än (off-line när jag författar), men ska kommentera i
morgon.

Bygga en bro mellan tv? punkter. Bron ska t?la en given belastning och f?r
endast byggas av bitar mindre än eller lika med ?tta pluttar p? dess
största ledd. Bron ska överbrygga ett givet avst?nd (50 cm?) och den bro
som har minst antal bitar vinner. Alla deltagare bygger sin bro hemma och
tar med. Tid: c.a. 1h

Far nog speca vad som skall ga över bron ocksa (bredd), tag? RCX? din
'lilla' radiostyrda pryl?

Sumobrottning med Mindstorms/RCX. Jag hoppas f? l?na n?gra askar Dacta av
Gymnasieskolan i Ludvika eller kanske Framtidsmuseet. Ett standardprogram
kan skrivas s? att de som aldrig programmerat slipper ödsla tid p? det.
Robotarna byggs p? plats och tävlingen körs tv? mot tv? tills en vinnare
korats. Tid: c.a. 5h

Tar för mycket tid...
Förmodligen bättre med dedicerad ROBOT-träff för sana lekar

Moonbase. Byggd efter antingen den oficiella standarden eller en egen mer
bitvänlig dylik, t.ex. p? 32 x 32 plattor. Alla tar med sina bidrag. Tid:
c.a. 2h

Jag har nagra pa 32x32, och experimenterar just nu med 'halvskala'
(stickfig), far se om det mynnar ut i nagot.

Förslag mottages med tacksamhet!

'Buying Frenzy' - finns det nagra vettiga affärer inom räckhall
'Sweep' - eller vad dom nu kallar det - lottdragning om innehallet i en
ihopdonerad hög
Lego Racers - brädspelet - har nagon provat det?

Jag har en känsla av att byggande kan dra ut pa tiden nästan hur mycket som
helst, och med skapligt deltagarantal borde 'titta och beundra andras
modeller' ta lite tid ocksa.

För övrigt anser jag att "charset=iso-8859-2" borde förstöras, eller sa
skaffar du ett tangentbord med 'a' (&aring;) pa rätt plats (varför kan jag
skriva 'a' när jag svarar pa det här??)

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery/index.htm