Re: SweLUGFest?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 21 Oct 2002 19:36:20 GMT

<<snip>>

Inte hört varken bu eller bä fr?n chefen ännu.

-----

Idag gjorde jag en SweLUG-logo i MLCAD, är den godkänd?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=27229

Ang?ende fest föresl?r jag att vi har tv? per ?r om intresse finns. D?
sommaren av naturliga skäl är en synnerligen inproduktiv tid för oss
svenska soldyrkare vore det kanske bra med en p? höst/vinterkanten och en
p? vinter/v?rkanten?

Förslag till aktiviteter till nästa träff:
Bygga en bro mellan tv? punkter. Bron ska t?la en given belastning och f?r
endast byggas av bitar mindre än eller lika med ?tta pluttar p? dess
största ledd. Bron ska överbrygga ett givet avst?nd (50 cm?) och den bro
som har minst antal bitar vinner. Alla deltagare bygger sin bro hemma och
tar med. Tid: c.a. 1h

Sumobrottning med Mindstorms/RCX. Jag hoppas f? l?na n?gra askar Dacta av
Gymnasieskolan i Ludvika eller kanske Framtidsmuseet. Ett standardprogram
kan skrivas s? att de som aldrig programmerat slipper ödsla tid p? det.
Robotarna byggs p? plats och tävlingen körs tv? mot tv? tills en vinnare
korats. Tid: c.a. 5h

Moonbase. Byggd efter antingen den oficiella standarden eller en egen mer
bitvänlig dylik, t.ex. p? 32 x 32 plattor. Alla tar med sina bidrag. Tid:
c.a. 2h

Utställning av medhavda modeller, alla kategorier. Tid: c.a. 1h

Tävling att bygga "det ultimata LEGO fordonet". Fordon byggs p? plats med
min LEGO samling, dessa tävlar sedan i ett antal grenar s? som utseende,
hastighet, hopp och dylikt. Tid: c.a. 4h

Mer hinner man nog inte p? en helg.

Förslag mottages med tacksamhet!