 Local / Sverige / *1170 (-10)
  Re: Några svenska 'MoonBase' än? Tema för Lego-träff?

"Tore Eriksson" <tore.eriksson@mbox3...wipnet.se> skrev i meddelandet news:H2JrMy.8Ap@lugnet.com... (...) som (...) Who cares! Vi bryr oss inte om vad som är gjort, utan "vad kan *VI* göra"! Notera att vi inte ens följde standarden, utan uppfann en (...) (22 years ago, 16-Sep-02, to lugnet.loc.se)

  Re: Några svenska 'MoonBase' än? Tema för Lego-träff?

Hej! Jag gillar Moonbase-konceptet. Tack vare modlariteten har det ju en klar fördel mot Datsville. Fast en stad på jorden skulle förstås se rätt så tråkig ut och den var så platt och så exakt indelad i fyrkanter. Nej tyvärr, jag har ännu inte gjort (...) (22 years ago, 16-Sep-02, to lugnet.loc.se)

  Några svenska 'MoonBase' än? Tema för Lego-träff?

Hej alla, Är det någon som har byggt en MoonBase modul än? Grabbarna och jag håller på, men med vårt begränsade förråd av bitar blir vi tvungna att bryta standarden lite grann. Vi har 48x48 ?? inte klar, 2 anslutningar 32x32 Kraftstation, 1 (...) (22 years ago, 15-Sep-02, to lugnet.loc.se)

  FIRST LEGO League i Borlänge

Inkom i min inkorg, tänkte det kunde vara av intresse: --- Hej alla LEGO-vänner! Nu är det hög tid att anmäla sitt lag inför höstens stora evenemang, FIRST LEGO League i Borlänge 2002. Anmälningen sker på FIRST LEGO League´s hemsida, (URL) . Gå in (...) (22 years ago, 6-Sep-02, to lugnet.loc.se)

  Re: Coko Bricks sighting in Sweden

(...) I've been looking at these sets in the Swedish shops a few times and the green military vehicle is tempting for a possible purchase. However I don't like non-LEGO bricks so I've resisted the urge to buy. Perhaps I will and blow it into (...) (22 years ago, 6-Sep-02, to lugnet.off-topic.clone-brands, lugnet.loc.se)

  Re: OT: Coola renderingar på Femman

<<snip>> (...) Visst är det typiskt när man stöter på program när det är sista eller näst sista delen? (22 years ago, 6-Sep-02, to lugnet.loc.se)

  OT: Coola renderingar på Femman

På Kanal 5 har det visats en serie som heter 'Destination rymden'. Den går c:a 04:00 på morgonen, men jag råkade vara vaken då i natt och tyckte titeln verkade intressant. Storyn är jobbig. Karaktärerna är robotar (SIMmar) som åker runt i (...) (22 years ago, 5-Sep-02, to lugnet.loc.se)

  Re: Coko Bricks sighting in Sweden

(...) It looks like the good quality Coko. If someone in Sweden would be willing to be a source for these sets, that would be really cool. Paul (22 years ago, 22-Aug-02, to lugnet.off-topic.clone-brands, lugnet.loc.se)

  Kringflackande i mellansverige...

En del småintressant; BORLÄNGE Coop Forum, ute vid Romme, har 30% på en del LEGO, bl.a. 7119 Twin Pod Cloud Car och en del Scala. VÄSTERÅS NISSES, f.d. "Billiga Nisse" har en 8479 Barcode Multi-Set för 1300-1400. Inte så billigt, men de är ovanliga (...) (22 years ago, 22-Aug-02, to lugnet.loc.se)

  Re: Coko Bricks sighting in Sweden

(...) quality Coko bricks of a few years ago or the current not-so-good quality Shifty/Coko bricks? Dave! (22 years ago, 21-Aug-02, to lugnet.off-topic.clone-brands, lugnet.loc.se)

Redisplay Messages:  All | Compact