Re: Legokrant
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Wed, 30 Aug 2000 22:08:03 GMT

"Eelco Kooiker" <eelco@kooiker.demon.nl> wrote in message
news:G04CoF.JBL@lugnet.com...
Volledig mee eens. Het is misschien ook wel leuk om ze op de webpagina van • De
Bouwsteen te zetten. Ik heb al een mailtje gestuurd met het idee. Ik weet
natuurlijk niet of ze daar wel ruimte voor hebben. Zodra ik antwoord heb • horen
jullie dat in ieder geval van mij.

Ik weet niet of "De Bouwsteen" voldoende ruimte zal hebben, de meeste
providers geven ongeveer 20 a 25 MB aan schijfruimte...
Na een krant gescanned te hebben ... op 100DPI reken op ongeveer 4.5 MB per
krant. Dan is de scan wel in kleur, maar meer als rood en geel zit er
eigenlijk ook niet in dus misschien kunnen we om schijfruimte te besparen
gewoon in grijstinten scannen.

Inderdaad, per pagina 2 delen, ik denk 100 of 150 dpi (zijn meeste • catalogi
op Brickshelf ook zo te zien)

Het zal wel moeten, in twee delen. Of iemand moet een A3-scanner hebben
:-)

Heh, ikke niet, het is lekker origamien om de goeie pagina op dat ding te
krijgen!

Het is misschien wel mogelijk om de twee delen weer aan elkaar te • "plakken" in
een Paintshop Pro of zo.

Per "krantdeel" is het ongeveer 280KB dus dan zou je pagina's van een halve
MB krijgen

Ik zal vanavond een editie onder de scanner leggen en een begin maken. Ik
post wel een berichtje als 't zover is.

Het is ook wel handig om eens te inventariseren wie welke legokranten • heeft en
de beschikking heeft over een scanner.

Ik heb de nummers 41 t/m 58 en een scanner.

Ik heb momenteel niet zoveel kranten, ik heb zo nummer 38 en nummer 40
liggen, de meeste heb ik opgeslagen totdat ik m'n eigen woning heb. Ik heb
maar een beetje beschikking over een scanner - dwz. ik kan bij m'n pa
scannen en dan per ZIP disk ofzo meenemen naar m'n eigen PC. Niet echt
handig allemaal maar het werkt op zich best ;-)

--
Frank Buiting

Visit the LEGO Lexicon: http://members.chello.nl/~f.buiting/lego/