Re: Vraag over De Bouwsteen
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Thu, 23 Oct 2003 08:24:35 GMT

Ehh, sorry hoor, maar ik ben het helemaal niet eens met deze laatste zin.

En op zich ben ik het niet zo mee eens met deze zin... het aantal MOC's die
tentoongesteld waren in Nijmegen was inderdaad hoger dan normaal, maar meestal
zijn het de zelfde mensen die de moeite nemen iets mee te nemen. In Nijmegen was
er ook iets meer gepushed om spullen mee te nemen. Het overgrote deel van de
bezoekers/exposanten komt, helaas, om iets te verkopen of kopen. Gezien de
hoeveelheid leden is dit best bedroevend, maar de realiteit. De verhouding 1 op
1 is naar mijn mening dan ook niet correct voor de standaart clubdag.

Denk bijvoorbeeld aan de grote bouwwerken van de firma Vermeulen, de straatjes van E.
Brok en (naar ik meen) van S. van Doesburg, De Parijse Arc de Triomph, het witte
stadhuis, de kranen en grappige MOC's van de broeders Smit, fraaie treinen van
meerdere deelnemers, en dan heb ik nog lang niet iedereen genoemd.
Ik vind dat je stelling, hoe goed hij ongetwijfeld ook is bedoeld, aan al deze
inspanningen onvoldoende recht doet.

Deze inspanningen zal ik zeker niet onrecht aan willen doen, in tegendeel,
hulde! Maar zoals gezegd, deze mensen nemen gelukkig vrijwel elke clubdag iets
mee... het zou leuk zijn als meer verschillende leden dit gingen doen.

Groeten,
Casper