Re: NEDERLANDS TALIGE MLCAD - NU ONLINE!
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Tue, 10 Jun 2003 06:24:27 GMT

Op de een of andere manier kom ik niet op je site terecht. Klopt de URL?

Sorry, de URL is inderdaad veranderd...
http://home.zonnet.nl/jmolen/mlcadnl/

Ik ben zeer zeker geinteresseerd in een Nederlandstalige versie. Nu • gebruik ik
LeoCad waar ik overigens ook een heel eind mee kom. Het probleem is echter
alleen dat naarmate het model groter wordt, het niet meer in z'n geheel op • het
scherm zichtbaar is. Ik heb nl. al een aantal vrachtwagens schaal 1:13
uitgetekend opdat ik voor een volgend model niet alles meer hoef uit te • vinden.
Zo'n model is dan 50 tot 60 cm lang en dan verdwijnt het achterste stuk.
Wellicht dat hier een oplossing voor is. Wie kan mij een tip geven?

Binnen LeoCad niet, maar met MLCad moet dat zeker lukken.
In LeoCad zitten toch ook niet zoveel onderdelen?
Wel is het zo dat naarmate het model groter wordt, de PC trager wordt.
Zoals op de site staat:
LET OP: Hoe sneller de PC en hoe meer geheugen er beschikbaar is, zal de
snelheid zeer sterk beinvloeden. Echter als de PC Windows 95 kan draaien,
werkt MLCad ook!

Met MLCad heb ik geen ervaring. Een aantal maanden geleden heb ik eens • e.e.a.
gedownload. Nu heb ik wel zo'n vrachtwagen in MLCad geopend en het was • meteen in
z'n geheel zichtbaar. In dat opzicht werkt het beter. Een verschil met • LeoCad is
is dat MLCad geen dieptes kent. De tekeningen lijken dat heel erg op die • van de
originele LEGO-sets.

Dat is ook meer de bedoeling.

Verder is het printen met LeoCad soms een crux. Wat zwart
is komt er ook als een zwarte vlek uit. Hier vond ik ook een oplossing • voor maar
ik krijg geen constante kwaliteit. Een print vanuit MLCad gaf meteen al • een
bevredigend resultaat. Daar ga ik dus mee verder.

Lijkt me wijs. Hoewel LeoCad een goed goed programma is, werkt MLCad m.i.z.
beter.

Mijn engels is wel goed, maar ik heb nooit zo veel zin om ellenlange
beschrijvingen door te akkeren. In het nederlands doe je dat toch altijd • wat
makkelijker. Als je even kunt kijken waarom ik niet op je site terecht • kwam, kan
ik meteen aan de slag.

Let wel op: de helpfiles zijn helaas nog niet vertaald. Dit is veel werk en
dat laat nog even op zich wachten.

Nog een vraagje: ook wil ik PovRay-files maken, maar ook hier kom ik niet • verder
mee. Ik denk meer uit gemakzucht. Kan iemand op een simpele manier • uitleggen hoe
je zo'n file maakt?

Je kunt het met L3P doen, maar met LPub kom je een heel eind.
Deze programma's zijn alleen in het Engels.

Zie:
http://www.ldraw.org/download/win/l3p.shtml en
http://www.ldraw.org/download/win/l3pao.shtml en
http://www.users.qwest.net/~kclague/LPub/

Verder staan alle gereleateerde programma's op:
http://www.ldraw.org/download/win/

Veel succes en met vragen kan je altijd hier terecht of direct bij mij:
jmolen@zonnet.nl

Groeten,

Jaco