Subject:
Konstig MyBot-reklam...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 24 Oct 2000 17:14:42 GMT

Har ni hör talas om MyBot?
Om inte:
http://www.lego.com/mybot/

Hur som helst, målgruppen är pojkar i åldern 4-6 år.
MyBot ingår i Duplo-familjen.

Hur kommer det då sig, att killen som pratar i reklamen, och berättar om
hur kul han och hans kompis har med myBot (de är båda två i
6-årsåldern), har målbrottsröst? Har jag missat något? Kommer 6-åringar
i målbrottet nu för tiden? Han låter inte som någon 4-6-åring, i alla fall...
Dessutom såg jag reklamen i ett avbrott av "Tummen mitt i handen" (Home
Improvement med Tim Allen), och det är också konstigt. Borde inte den
reklamen visas främst under morgonens barnprogram? (Home Improvement går
runt 4-tiden på eftermiddagen, då är det mest äldre (som i 10-11
årsåldern och uppåt) som tittar).

Undrar om Lego inte gjort lite fel med sin marknadsföring den här gången...

--Tobias