Subject:
Robotar
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 27 Sep 2000 18:39:38 GMT

Är det någon som kan ge mig tips på hur man bygger
funktionella/häftiga/innovativa robotar?

Jag är verkligen dålig på det, kan inte ens bygga en bra robotarm.
De enda robotar som fungerar bra för mig är de där små bilarna, som
svänger när de stöter emot något.

Hur ska man gå till väga? Är det värt att investera i två RIS?

Ska jag lära mig NQC (programmerar i RCX-kod)?

Ska jag köpa extra TECHNIC-askar, när de är på rea?

Några bra tips över huvudtaget, jag är så *dålig* på mekanik, jag skulle
aldrig kunna bygga en Mibo, t ex.

Finns det några böcker som är bra att läsa? Att låna böcker på
biblioteket om enkel teknik (ångmaskiner, traktorer, växellådor etc),
och försöka kopiera sakerna där i LEGO, kan det vara något tror ni?

--Tobias