Re: Flyttbesvär
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 28 Aug 2000 12:58:49 GMT

Ang.LEGO: Hur gör man bäst med Lego-modeller när man skall flytta? Mina pojkar
har 'hur många som helst' i varierande tillstånd av sammansatthet, ska man
bygga ihop så mycket som möjligt, eller demontera??

Först bygger man ihop så mycket som möjligt, sedan ångrar man sig och
river ned allting. På det viset har man en ursäkt att bygga LEGO medan
de andra packar ;)

Rent seriöst tar klossarna mindre plats om man bygger ihop dem, iaf om
man bygger staplar av dem. Men att ha alla i en stor låda eller
liknande tar väl ungefär lika stor plats. Antar att det kvittar.

Vi har köpt ett *större* hus, så nu kanske till och med jag kan få plats med
en egen Lego-samling...

Hehe :)

Kan ni förresten tänka er hur mycket grejer man samlar på sig när man har bott
i samma hus i 15 år?!?! (Källare, två våningar, förrådsvind + garage)

Usch ja :/ Ta dit en container och sedan slänger ni allt som ni inte
använt de senaste två åren, eller sådant ni inte tänkt på det senaste
året.

/Tobbe  - http://lego.arnesson.nu