Subject:
Att beställa från LEGO Service
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 11 Aug 2000 14:44:10 GMT

Hejsan!

Ni vet säkert hur det går till, men jag skriver det ändå. Utifall att
det finns ngn som inte vet.

Jag har nu beställt från LEGO Service för första gången i mitt liv.

Jag hade bara en service katalog från '98 men det finns en från '99
här:

http://www.brickshelf.com/scans/catalogs/1999/c99nl/c99nl-63.html
(den och de två följande sidorna, den är från Nederländerna men
fungerar iaf.).

Det kom aldrig någon service katalog '00.

Priserna från '98 skiljer sig med ungefär 2:-.

För att beställa ringer man till LEGO på tel. 020-597 650 och trycker
sedan 1 för att komma till kundservice (inte order som jag trodde att
man skulle till, vilket är 2).

Där säger man att man vill beställa från service katalogen och de tar
namn och adress etc. samt vilka service packs man vill ha samt hur
många av varje.

Sedan skickar LEGO beställningen hem till en som brev, vilket ska ta
några dagar. Med i brevet ligger en faktura som man kan betala som
bank eller postgiro. Man har 30 dagar på sig att betala.

LEGO bjuder på frakten!

Jag beställde av följande service packs:

5108 Pneumatisk cylinder, stor
5109 Pneumatiska slangar
5116 Pneumatisk cylinder, liten
5117 Pneumatisk kompressor
5120 Polaritetsomkopplare
5229 Kugg-sats
5278 Kedja
5282 Ballongdäck
5288 Kugg-sats
5295 Styrnings-sats

och hon sa att de hade av samtliga så Sverige lider inte av samma
Pneumatic-brist som USA lär göra :)

Jag följer upp denna tråd så fort jag fått grejjerna!

/Tobbe  - http://lego.arnesson.nu