Re: Swelug?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 7 Dec 2008 21:59:44 GMT

Hej!

Jag quotar mig på vad jag skrivit på Legobloggen:

Hej igen Johan!

Bra initiativ! Jag är en AFOL och stolt över det. Det finns många AFOL´s i Sverige, problemet är att vi inte känner varandra ännu. Men som Josefin skrev så finns vi på flera andra communitys på nätet. På “min”, dvs Eurobricks, är vi nog bortåt 20 st. På Classic Castle finns några etc etc. På Lugnet finns en hel del, många dock inaktiva som det verkar dock.

När det gäller ett svenskt forum har det gjorts lite försök på “sistone”. Det senaste jag känner till är http://lego.20.forumer.com/ på vilket vi blev 8 st medlemmar. Som Linus skriver finns det ett i Danmark, Byggepladen och ett på G i Finland. I Norge finnes Brikkelauget som även registrats som förening med de förmåner som följer.

Jag är en LEGO Ambassadör, http://www.lego.com/eng/info/default.asp?page=ambassadors, vilket gör att jag känner lita ansvar för att få igång oss svenska AFOL´s. Hittills har jag jobbat med Lugnet och att sätta Anders, som så förtjänstfullt fixade årets träff hemma hos sig, i kontakt med TLC så de kunde sprida lite gratis-grejor mm på oss. Dessutom hade vi Barnens Drömstad under två helger i höstas vilket hade ca 10-12 st AFOL´s sysselsatta också.

Mina förslag är i detta läge egentligen två som kan vara ett steg innan vi får till ett eget community: 1. Börja posta inlägg på Lugnet. Det behöver inte vara mycket men så att ni syns. Häng gärna också på något annat större community, tex Eurobricks, för att bygga lite relationer med ex likasinnade som ni - ex tåg, SW, Castle etc. 2. Vi är ett gäng som ska ned till Köpenhamn 12-15 februari för LEGOWorld, http://www.legoworld.dk/. Häng gärna på med eller utan egna grejor att ställa ut.

Nej, nu får jag lämna fältet öppet för fler inlägg!

LEGO-hälsningar Micke alias CopMike

MVH Micke