Re: Swelug?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 6 Dec 2008 21:40:50 GMT

In lugnet.loc.se, Anders Isaksson wrote:
... [kapat]...
Skulle faktiskt vara lite kul att veta hur stort intresse det finns
för en Svensk usergroup.

*Intresse* finns säkert, men precis som i all annan föreningsverksamhet så
är steget från ord till handling väldigt långt. Vi lever idag väldigt
inrutade liv, det är ett rejält företag att pussla in en 'tvungen' aktivitet
till - det är mycket lättare att hänga med på något som redan är igång, gå
på en träff som någon annan ordnar, när man någon gång har eller kan planera
in en lucka i allt det övriga. Och det är ju helt begripligt, vem som helst
som har barn vet ju hur deras fritidsscheman brukar se ut, och vem är det
som har gett dom det schemat? Jo vi föräldrar (själva har vi typ
tordagskvällen ledig för spontaniteter, men då är vi så trötta...)!

Har fått en del gensvar på mitt upprop på bloggen. Så intresse verkar helt klart
finnas.

Swelug består av folk som betalat $10 till lugnet.

Allvarlig missuppfattning! Man behöver inte vara medlem på lugnet, varken
för att läsa dessa inlägg eller posta dem. Och inte för att vara med på
SWElug-träffar heller. Det är ju bara en fråga om kommunikation - det är
smidigt om de intresserade läser samma anslagstavla.

Jag erkänner. Jag hade helt förträngt att man kunde posta här utan att betala
avgiften. x)

... [kapat]....
Vi hade ett informellt möte här hemma hos mig på lördagskvällen under
senaste träffen, och ett antal personer fick ett antal uppdrag för att driva
på konsolideringen av en 'riktigare' förening, och för att ta tillbaka
kontrollen över sidebar här på /loc/se/

Jag vill inte föregripa deras planering men förväntar mig faktiskt att det
händer något, åtminstone nåt litet, som att 'vi' börjar styra och ställa
över sidebar t.ex. så att /loc/se/ ser lite fräschare ut - jag håller inte
med ordspråket om att "inga nyheter är goda nyheter".

Så, Tummen ur! nu, alla ni som var här på träffen!

Sedär. En av de saker som saknas i rapporteringen är bland det viktigaste.
Skulle vara kul att veta lite mer om vad som är i görningen.Och om det är något
man kan hjälpa till med.

Om det inte redan tänkts på så skulle jag föreslå att vi försöker hitta ett
smidigare forum-system. För det tycks som att det är långt ifrån alla som
riktigt överens med lugnet-systemet.

/Johan