MOC: Minifig i skala 6:1
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 23 Nov 2008 22:29:18 GMT

Ja, då var den 'klar' då, minifigen i skala 6:1. Lite tråkig, nästan helt
vit, men den har i alla fall vissa likheter med originalet :-)

Han kan både stå och sitta, och givetvis plockas isär på samma sätt som en
riktig minifig.

http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/MOC/fig1.png
http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/MOC/fig2.png
http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/MOC/fig3.png
http://www.brickshelf.com/gallery/anders-isak/MOC/fig4.png

De blå, svarta och röda ränderna beror på min brist på vita 2->1 som behövs
för att göra halv-plupps indrag i kanterna.

Proportionerna känns ganska ok för mig, även om huvudet borde kanske vara en
plupp större och helst rundare, förstås.

BlockCAD:  http://web.telia.com/~u16122508/proglego.htm
Gallery:   http://web.telia.com/~u16122508/gallery/index.htm