Subject:
Rapport från SkövdeLUG:s första Legoträff
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 30 Oct 2008 21:40:15 GMT

SkövdeLUG, dvs undertecknad och Krister Johannesson, hade idag sin
första legoträff hemma hos den senare. Strax efter 16:00 hade 100%
av medlemmarna slutit upp till träffen, vilken inleddes med att värden
guidade runt i en schweizisk medeltidsby och den i anslutning till
byn liggande mycket imponerande borganläggningen.

Andra höjdpunkter inkluderade när Krister redogjorde för en
västindisk legobananrepubliks erövringar och militära kapacitet
och hur olika pyrotekniska produkter kan användas tillsammans med
lego i olika militära konstrukter, samt när Tommy skissade upp
kartor och redogjorde för ekonomiska, politiska och sociala
förhållanden i sin ungdoms bägge legostäder.  :-)

Jag tackar Krister för en trevlig kväll. Nu är jag ordentligt
uppladdad inför helgens övningar!

/Tommy