Subject:
Leveranstider från Tyskland?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 15 Aug 2008 18:44:06 GMT

Beställde 200 gram paneler från den där "bulkförsäljningen":
http://www.festum.de/en/marktplatz/lagerverkauf/.

Fick ett meddelande som löd "your order is shipped today." den 1 Augusti. det är
alltså två veckor sedan. En annan leverans från en tysk bricklinkbutik som
skickades dagen innan anlände redan den fjärde (måndag). Men denna leverans har
alltså inte dykt upp ännu.

Nu är jag ju inte så erfaren med leveranser från utlandet men jag har förstått
att det ibland kan ta lite tid. Så jag min fråga till er mer erfarna
legoshoppare är:

Hur länge bör man vänta på en leverans från Tyskland innan man börjar efterlysa
den hos avsändaren?

/Johan