Re: Nu kickstartar vi SweLug!!!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 15 Jul 2008 20:53:49 GMT

In lugnet.loc.se, Anders Isaksson wrote:
Mikael Sjöstedt wrote:

Så hur går vi vidare?

Jag tycker att vi skall diskutera en Lego-träff! Framåt höstkanten kan väl
vara en bra tidpunkt. Jag kan säkert fixa lokal här i Eskilstuna, men jag
har inte Lego så det räcker för mer än två personer... Vet inte om jag
orkar/hinner organisera en träff heller, men som sagt, lokal i Eskilstuna
kan jag ordna (jobbet), och några övernattningsplatser har jag i huset här
hemma (4-5 personer går väl att klämma in).

Ett förslag till tema är GBC (Great Ball Contraption) - jag har tittat på
videofilemr från andra, och det ser helkul ut med alla dessa mer eller
mindre konstiga apparater som flyttar fotbollar från A till B.

Ytterligare tema skulle kunna vara tåg - inte för att jag har några byggda,
men jag skulle vilja...

Jag kommer!
Jag har en hel del extra lego i olika stadier av sortering jag skulle kunna ta
med (Efter Stefan J.) till blandade byggövningar. Det osorterade begagnade hade
jag nog inte tänkt sälja utan ha till just sådant här, men om någon vill köpa en
bytta gör det inget. Det finns Technic också...

Det som är sorterat kommer i min Bricklinkshop rätt vad det är, förhoppningsvis
före träffen ifall någon vill ha smidig leverans :)

Olof