Subject:
Nu kickstartar vi SweLug!!!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 12 Jul 2008 19:44:09 GMT

Hej!

Jag heter Mikael Sjöstedt och en relativt ny medlem på SweLug. Men jag har varit
aktiv på andra LEGO-communitys rätt länge, speciellt Eurobricks.com. Jag har
nickname copmike.

Sedan någon månad är jag en av 40 st LEGO Ambassadors i världen med ansvar för
Eurobricks och SweLug. Det betyder att jag ska försöka vara en länk mellan The
LEGO Group (TLG) och fansen, dvs vi AFOL´s. Ett led i detta är att försöka väcka
liv i SweLug, eller rättare sagt att informera er båda gamla i gamet och nya,
att nu satsar TLG verkligen på en dialog med oss!

Ett aktivare SweLug kan för oss innebära möjligheten att kunna påverka TLG med
ideér mm och för oss att kanske köpa bitar i stora mängder till BRA priser samt
kanske besök nere i Billund. Inget att detta är löften men ingenting är
omöjligt.

Så hur går vi vidare? Först vill jag verkligen säga att jag inte försöker bli
någon guru här på SweLug, ni som varit med länge och tom träffat varandra IRL
kan känna er lugna. Jag vill bara informera om detta och ge möjligheten att gå
vidare. Detta kan vi göra genom att vara lite lagom aktiva online och offline.
Ta gärna kontakt med dem ni känner och skicka detta vidare/informera om detta.

Med förhoppning om en bra helg och vidare kontakt!

MVH Mikael Sjöstedt