Subject:
Vårträff och Admintankar här.
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 18 Oct 2006 19:06:29 GMT

Hej allihopa och välkommen Jonas.

Givetvis bör vi ha en träff snart igen och jag föreslår en under våren så att vi
kan planera in den i god tid så att så många som möjligt som vill och kan åka
kan komma. Tolkar det som att Jonas och Olof iaf är intresserade och antar att
även Joel är det då han inte kunde sist...Jag är på och antar att det är fler.
Harri? Anders med familj? Johan?
Vi kan väl börja med att kolla om det är fler och om våren känns lagom långt
borta för att ändå kunna få många att kunna planera in det. Vad sägs?

Vad gäller Admin här på den svenska delen så föreslår jag att det är 2-3 st som
har tillgång...vet inte hur regler och sånt är men det hade varit smidigt så det
inte står och faller med en. Känns nog lite främmande för samtliga att själv
skriva ett mejl och be om att få rättigheterna till att fixa och dona med
sidan...Någon sakkunnig på områden som vet vad som gäller och som har förslag på
en hållbar lösning?

Lego-Status-Rapport

Vad det gäller NXT och sånt så kan jag meddela att jag inte hunnit sitta så
mycket med den som jag önskade från början, dels är det annat som tar tid men
även så har jag tappat sugen lite, hade väntat mig mer avancerade
programmeringsmöjligheter och mer interaktion mellan robotarna, har visserligen
inte trängt in i det så djupt men det kommer kanske...än har jag dessutom bara
en att köra med så det är lite svårt att prova...får nog rådas bot på. Någon som
har kommit längre?

Roboten som jag snackade om innan har inte kommit så mycket längre mer än att en
del bitar börjar trilla in i lådan och lite fler är på väg...men annars är det
inte så mycket nytt där på den fronten...och på tal om det så skickade jag just
en order på bricklink som jag dregglat över i flera dagar men så just innan jag
skickade den så var det något legonörd som lyckades ta en av mina bitar ...hade
just uppdaterat "vagnen" så det borde inte varit många minuter
innan...snopet...men lyckades ändå få 3 av 4 önskade.

Mycket på en gång och det gläder mig att man får scrolla tillbaka lite för att
kunna se allt som skrivits här sedan sist...snart kanske man är inne dagligen
igen om det håller denna takten.

Leg godt
Andreas