Recension: 4221 "Bygg en hamn"
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 8 Feb 2000 18:29:08 GMT

Här kommer en till recension av en ask jag köpte för några dagar sedan.
Asken kostar 39 kronor.
Det är en "BASIC"-ask och namnet får en att tro att den har något med havet att
göra.
Den innehåller inte så många bitar, totalt 60 bitar, en legogubbe och en liten
affisch, antagligen för att inspirera till egna byggen.

Bland de bättre bitarna hittar vi två genomskinliga, sluttande 2*2-klossar, två
runda svarta 1*1, två låga gula staket, en trebladig propeller med kloss att
sätta fast den på, flera blå 33°-sluttningar, fyra små hjul med gula nav och en
vit antenn (fråga mig inte varför de bara inkluderar en).

Gubben är intressant, han har svarta byxor, solglasögon, bara armar och svart
hår. Hans tröja har en bild på en delfin som simmar genom en våg, en likadan som
på dykargubbarna.

Jag blev ganska besviken på den här asken. För att har glädje av den bör man nog
köpa 4-5 stycken, då får man man många blå sluttningar och flera likadana
legogubbar. Det bästa var nog be blå slittningarna, legogubben och hjulen.

Slutbetyg: Inte så högt, men betyget stiger i takt med antalet inköpta askar :-)