    Berg-och-dalbana - experiment —Anders Isaksson
   Jag har experimenterat lite grand här hemma med min gamla blå räls, och har ett (nästan helt) fungerande modulsystem för skenorna, både rakor, uppåt/neråt och kurvor. Med ett bra modulsystem skulle folk kunna bygga ihop räls hemma hos sig och sedan (...) (19 years ago, 8-Mar-06, to lugnet.loc.se)

        Re: Berg-och-dalbana - experiment —Martin Nilsson
   (...) Ehem. Är du bekant med (URL) Matt's LEGO Roller Coaster> ? Denna får väl lov att betraktas som state of the art: en gigantisk motoriserad berg-och-dal-bana med looping, byggd mestadels med vanliga bitar från 70- och tidigt 80-tal; finjusterad (...) (19 years ago, 8-Mar-06, to lugnet.loc.se, FTX)

        Re: Berg-och-dalbana - experiment —Anders Isaksson
   (...) Oh yes! Men jag ville experimentera själv, med dom bitar jag har tillgängliga, det är så roligt när man får ihop något som fungerar. (...) ??? Nu förväxlar du mig väl med någon annan? Mattias Mårtensson ((URL) kanske? (19 years ago, 8-Mar-06, to lugnet.loc.se)

        Re: Berg-och-dalbana - experiment —Martin Nilsson
   (...) Absolut! Fortsätt med det! (...) Oops... eller hoppsansa som det heter på svenska. Jag får väl ursäkta mig med att jag är lite ny i den här gruppen. Men låt mig då omformulera mig: Det finns säkert fortfarande mycket utrymme för utveckling av (...) (19 years ago, 8-Mar-06, to lugnet.loc.se)