Subject:
8421Technic crane
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 29 Sep 2005 22:48:20 GMT

Hej allihopa.
Nu har jag fått tag i och byggt Technic crane 8421 :).Den var kul att bygga inte
för ovanliga delar fast.Det var en hel del bitar i den (1882) om jag inte har
tagit fel.Det tog sina modiga 7-8 timmar men den är klar.Jag satte 100 i betyg
på den för den är ju kul att bygga och gör sig fin på hyllan. Det negativa är
att man får vrida kranen själv och att det inte finns separata kontroller för
bom in-ut och krok ner-upp utan kroken rör sig och det andra läget är krok ut
bom upp el krok upp bom in. Hmmm måste gå att förbättra.Jag håller på att
förbereda Swelugmötet redan med att göra iordning legot som ska användas.Jag
hoppas även få igång en dator(133 mhz) som ska innehålla Legobeskrivningar och
kanske någon musik.Jag kommer även att lägga in setlistan jag har här på Lugnet
och en del bilder på ....?.Skulle vara bra att veta ungefär hur många som tänker
komma oavsett ni kommer bara på dan eller stannar över natten pga av vissa
förberedningar. Ni får ha det så bra tills vi synes.
Bygg lungt.
Janne