Subject:
Ny Legobutik inom kort?
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 26 Sep 2005 08:14:33 GMT

Hej det är en kille i Halmstad som funderar på att starta en Legobutik på nätet
som ska kunna konkurrera med Hikmets priser och han har lite funderingar som han
skulle vilja ha klarhet i innan han startar på riktigt, typ om han ska lägga
priset så lågt som möjligt eller bjuda på frakt.

Han har några frågor som du gärna får fylla i och skicka till min mejl så
sammanställer jag och skicka in alla i en klump till honom.
Några har redan fått det på mejlen (de som jag hade mejladresserna till).
....sedan har släkt och vänner fått besvara bäst de vill...dock är det ju mest
intressant med oss legobitna.

Marcus som han heter lottar dock ut 500 kr till en som svarat (som man säkert
får ta ut i Lego så småningom om man vill), räknar med att totala antalet
enkäter som kommer in kommer ligga någonstans mellan 75-100 (47 i skrivande
stund), så chansen att vinna bör ligga över 1 % vilket inte är så tokigt.
Varje person får bara skicka in en enkät men å andra sidan får alla i familjen
vara med och tävla.

I slutändan hoppas jag att detta ska resultera i en fin butik med fina priser
...och att någon jag känner får 500 spänn..(som förhoppningsvis blir till Lego i
någon form).

MVH

Andréas

Mejl: Se ovan
Enkät: Se nedan

PS Är nästan klar med min Legohörna här hemma...har rivit ut klädkammaren och
installerat skrivbord, ska bara fixa barnskydd och få iordning så ska det kunna
börja byggas på allvar igen  DS

1. Kön (sätt ett kryss framför rätt alternativ)

  Man
  Kvinna

2. Ålder (sätt ett kryss framför ditt intervall)

  0-9
  10-19
  20-29
  30-39
  40-49
  50-59
  60-69
  70-79
  80-89
  90-99

3. Hur ofta per månad brukar du handla hobbyarticklar?
  (ett kryss)

  Mindre än 1 gång
  1-2 gånger
  2-5 gånger
  Fler än 5 gånger

4. Hur mycket spenderar du på hobbyartiklar per månad?
  (ett kryss)

  0-100 Kr
  100-500 kr
  500-1500 kr
  över 1500 kr

5. Kan du tänka dig att beställa dina hobbyartiklar på internet?
  (ett kryss)

  ja
  nej

6. Hur säkert tror du att det är att handla på ex. IKEA via internet med
kreditkort?
  (ett kryss)

  Vet inte
  Osäkert
  Ganska säkert
  Säkert
  Mycket säkert

7. Vad tycker du är viktigast när du ska handla hobbyartiklar?
  Markera från 1-5 där 1 är bästa alternativet.

  Sortimentet
  Priset
  Servicen
  Butikens plats
  Tävlingar, evenemang

8. Om butiken finns på internet, vad prioriterar du mest då?
  Markera från 1-5 där 1 är bästa alternativet.

  Sortimentet
  Priset
  Fraktkostnaden
  Diskussionsforum
  Tävlingar, evenemang

Tack för din medverkan

Fyll i namn och adress och skicka tillbaka senast 29 Sept så deltar ni i
utlottningen av 500 Kr.

Namn:
Stad:
Tel: