Re: Lugnet.com
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 3 Aug 2005 20:45:52 GMT

In lugnet.loc.se, Olof Dahlberg wrote:
In lugnet.loc.se, Tommy Eriksson wrote:
In lugnet.loc.se, Andréas Rootzén wrote:
Var nått för ett tag sedan att lugnet skulle läggas ner...?
Någon som har hört mer eller har en sammanfatting?
Försökte läsa mig till orsaker och hur seriöst det var men jag kom inte fram
till nått vettigt.

Lugnet läggas ner!!!!!!! Vad läste du. Jag hoppas verkligen inte lugnet
försvinner.

Läggas ner och läggas ner, tja, vad jag har förstått ligger det till ungefär så
här: de två som startade LUGNET, Todd och Suzanne, har inte längre tid eller
lust att fortsätta hålla i det hela (för stor mängd arbete att hålla igång en
sådan här site för två personer!), så de söker efter en lösning där "någon" tar
över. De har försökt dela ut deluppgifter på olika sätt, men sedan hoppade en
massa folk av efter en massa konstigt bråk, även påhopp, tydligen av alla
möjliga slag och från flera håll, på dessa "inkallade".
Tydligen var det rätt jobbigt för alla inblandade, så de (eller kanske bara
Suzanne? vet ej) blev inte hjälpta av detta försök att delegera.
Det här är det senaste jag fann i frågan:
http://news.lugnet.com/admin/general/?n=13168
vilket verkar indikera att en plan är under konstruktion, och sedan får vi se
vad som händer.
Tanken är i alla fall från Suzannes sida att LUGNET ska leva vidare i ny regi.
Olof

Tack för den sammanfattningen...håll mig gärna uppdaterad på den fronten om det
är nått jag borde veta....är mest ute och kollar här och på sidmenyn på
förstasidan om det inte är nått speciellt jag letar efter...det skrivs ju en hel
del och jag måste erkänna att det är lite väl att hänga med överallt...

MVH
Andréas