  Re: Bollpump

Snyggt! Byggde en bollbana för några år sedan fast då var det en bollmatare, lite enklare än att försöka få dem puttade uppför. (URL) Kullagerkulor, de hade gärna fått vara lite större. Blev lite sugen på att bygga en bollbana igen. :) Stackars dig (...) (19 years ago, 25-Apr-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Bollpump

(...) Jag hittade ett lass fotbollar ganska billigt på BrickLink, så jag slog till på hundra stycken, jag tror de har både fördelar och nackdelar; visserligen är de mycket lättare, men de är inte släta, så de hakar i överallt om man inte styr dem (...) (19 years ago, 25-Apr-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Bollpump

Det verkar som du har alldeles för mycket att göra. Skicka genast isd:n till mig så jag kan bygga den innan du blir utbränd. :) Nåväl gällande kulbana så tänkte jag slå till på en uppsättning kulor från hobbex i samband med andra saker. Det verkar (...) (19 years ago, 27-Apr-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Bollpump

Tyckte inte att pumpen såg så bra ut men efter ha kollat på filmen förstår jag hur enkel och genial den är. (19 years ago, 27-Apr-05, to lugnet.loc.se, FTX)

  Re: Bollpump

(...) Ja, visst är den enkel! Det som trilskades lite var att "kolven" hakade i på vägen upp, men det var bara att byta toppplattan mot två runda plattor (jag gjorde lite andra justeringar också, när jag ändå hade byggt den :) Nu ska vi se om jag (...) (19 years ago, 28-Apr-05, to lugnet.loc.se, FTX)