Re: Bollpump
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 28 Apr 2005 17:42:46 GMT

In lugnet.loc.se, Tommy Eriksson wrote:
   Tyckte inte att pumpen såg så bra ut men efter ha kollat på filmen förstår jag hur enkel och genial den är.
Ja, visst är den enkel! Det som trilskades lite var att “kolven” hakade i på vägen upp, men det var bara att byta toppplattan mot två runda plattor (jag gjorde lite andra justeringar också, när jag ändå hade byggt den :) Nu ska vi se om jag kan få med en bild:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1204002

Och en till:http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1204003

Jag fick lite hjälp med detaljerna i designen :)

Olof