Re: Robbot Wars
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 20 Feb 2005 23:09:49 GMT

In lugnet.loc.se, Akira öberg wrote:
In lugnet.loc.se, Tobbe Arnesson wrote:
In lugnet.loc.se, Akira öberg wrote:
om jag bygger 2 robbotar får jag va med 2 gånger då? = P

Hurså, kommer din robot att gå i bitar så fort när den möter min?

;)

/T

Finns ju en risk, hitta just en sak som skulle kunna va till stor nackdel för
min del = /

/Akira

Eh man borde ju få ha hur många robotar som helst om man skulle vilja
det...däremot ska ingen hänsyn tas i lottningen så ...möter du dig själv så är
det nog kört...eller kör vi alla möter alla så måste det bli antingen att du
slår tärning om det eller att någon annan får styra den du inte väljer...detta
gör ju att man inte tjänar på att ha flera bra men där alla utom en lägger sig
för en hela tiden....men det hade nog varit att utnyttja reglerna....

..en annan sak...har kanske ångrat mig lite om min åsikt angående vikten...tre
kilo hade nog räkt...(nä jag har inte byggt nått än) tänker bara som så att det
lär bli mer kalkylerande och där man kanske tvingas till fler svaga punkter än
att alla bygger varsin pansarlåda med vadderade kanter.
...kan man mötas på fyra kilo?

En av mina tankar var lite uträknad att just hålla 3 kilo och för att slå just
andra i samma viktklass...vet ej om det skulle funka med mer...men det blir väl
som i judo...ju tyngre ju större fall.....men är ändå lite skeptisk till allt
för tunga saker...det har ju ändå en hel del med vikten att göra om man ska rå
på en annan eller hur mycket skydd de kan ha.

Vad är ni uppe i för vikter? (med batterier)

/Andreas.