  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Det gäller bara att det byggs tillräckligt mycket gator, och inte bara hus. Hur är det med trottoarer? Det kanske vore bättre med (obligatorisk) gata längs ena sidan, så att alla hus hamnar vid en gata? (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)

  Re: Föreslagen MicroStad-standard

(...) Jag tänker göra gator av mina småplattor och villakvarter eller liknande av de stora. (...) Eftersom gatan blir 6 pluttar och fordonen 2 x 2 = 4 finns det två pluttar över för figurer att gå vid gatan. Ska man ha en trottoar också krymper (...) (20 years ago, 9-Feb-05, to lugnet.loc.se)