Subject:
Jag träffade en mästerbyggare...
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 25 Oct 2004 02:17:42 GMT

Hej vänner,

Jag var i Glasgow i Skottland på konferensresa och skickade på måfå in en fråga
om det fanns några bra legoaffärer i närheten. Det var i allmänhet dåligt med
svar och det verkade inte finnas fler än två AFOLs i hela Glasgow. Jag fick ändå
kontakt med Jennifer Clark och vi beslutade oss för att träffas över en lunch
och prata lego och jazz. Det var riktigt trevligt. Hon berättade att hon spelar
bas i ett storband på kvällarna och kommer hem frammåt två-tre ibland. Nu har
hon dragit ner så hon jobbar bara fyra dar i veckan för att orka med. Jag
förstår henne.

Vi pratade naturligtvis en hel del lego också, vad annars? Hennes nästa projekt
är en Volvo BM dumper med fungerande midjestyrning (om ingen annan hinner före,
så bygg ingen nu!!!).

Det visade sig finnas en förklaring till att Glasgow inte var en AFOLhåla; Det
finns nästan inte en enda leksaksaffär i hela stan. Men man kan ändå hitta lite
fynd här och var eftersom klädbutikerna ibland som extra draghjälp tar in
leksaker till försäljning. Snacka om att man får springa runt för att hitta vad
man vill ha. Jag antar att ett snabbt nätverk där man plingar varandra om var
fynden finns skulle vara en bra idé där.

På tal om det, just nu kan man köpa Scorpion Palace (7418) för 299:- på Lekia
(åtm i IKANO-huset i Linpeking). På T'R'U i samma stad finns Jabba's Palace
(4480) för 199. Det kan löna sig att rota runt bland butikerna i Tornby nu för
de flesta har nedsatta priser inför Halloween och Jul.

... och så hittade jag en Air Blazers (4403) för 180 spänn. :)

// Anton Ymer