Subject:
Två robottävlingar samma helg!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Tue, 2 Mar 2004 14:45:31 GMT

Hej!

Nu tror jag det börjar lossna, nu har det tom planerats TVÅ robotävlingar på
samma helg i mitt närområde.

Först ut är http://www.festivaldigital.se/ som jag *tror* är i Smedjebacken:

"Digital utmaning - Lego_24_rob
Vågar du anta årets teknikutmaning?
Klockan 19.00 fredagen den 2 april får du i Folkets Hus en utmaning som syftar
till att bygga och programmera en legorobot (Robolab - program Robolab 2.0). Du
och medlemmarna (2 - 5 deltagare/lag) i ditt lag får sedan 24 timmar på er att
lösa uppgiften.

En jury utser vinnaren av den digitala utmaningen. "The winner takes it all" vad
det gäller prispengar och ära.

Max 10 deltagande lag. Du anmäler ditt lag via hemsidan.

Vem får delta? Alla. Mamma-pappa-barn, farfar och farmor eller du och din
kompis. IT-tekniker eller legofreaks, alla är välkomna."

Innan de 24h är slut startar den tredje årliga Robotkampen på Framtidsmuséet i
Borlänge:

http://www.framtidsmuseet.se/robotkampen.html

Jag har mailat båda arrangörerna och påpekat det olyckliga datumvalet, men vet
inte om jag fått något svar än (kommer inte år jobbmailen då jag är hemma och
snyter näsan).

Hälsar,
/Tobbe som kanske tvingas välja bara en