Re: Kamera
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 21 Sep 2003 16:07:11 GMT

Henrik Johansson wrote:

Finns det några speciela önskemål på moduler som behövs? Jag har inga
direkt ideer just nu och växthusgrejen är i princip klar.

Man kan aldrig få för mycket förbindlesekorridorer! Dom hjälper också till
att sprida ut modulerna så att ostandardiserade mått kan rymmas i helheten
också.

Rak gång:    |======|

L-formad:    |==+
                !
                =

                =
                !
3-vägs:      |==+
                !
                =

                =
                !
4-vägs:      |==+==|
                !
                =

Verkstäder

Skollokaler, lekplatser, mera sovavdelningar om man tänker sig en koloni

Samlingslokal, typ bio/teater/föreläsning/riksdag

Laboratorium (rymd-, geotekniskt-, köld-)

Gruva

Garage för månbilar (+ månbilar)

Garage för rymdmopeder (+ rymdmopeder)

Måntaxi

Köpcentrum

Täckluckor, så att alla förbindelser som inte används är tillslutna -
betyder mycket för helhetsintrycket.

De moduler jag har nu är:

4-vägsgång (4 anslutningar)
Matsal (4 anslutningar, två moduler stor)
Sovavdelning/Luftsluss (1 anslutning)
Kraftcentral/kommunikation (1 anslutning, ostandardiserat format)
Luftsluss (1 anslutning, avsedd för landningsplatta)
Landningsplatta (ostandardiserad, avsedd för anslutning till luftslussen)

Som ni ser är det lättare att göra specialare än att följa standarden :-)

Bygg vad ni känner för, så får vi pussla ihop något när vi ses.

--
Anders Isaksson, Sweden
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm