Re: Recension: 3040: Husask
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Thu, 9 Dec 1999 09:48:53 GMT

Tobias Möller skrev...
Det här är en BASIC-ask, så inga instruktioner kommer med.

Det är väl lite av idén med Basic, att man ska hitta på själv och
inte vara styrd av instruktioner. Jag köpte själv ett par av de beryktade
Blue Bulk Tubs med 1200 bitar i varje. Ett rejält tillskott i min
bitsamling, men dessvärre bara klossar. Inget annat. Men jag köpte dem
som klosskomplement så jag misströstar inte.

Fråga: Jag har väldigt svårt att hitta 1x1 Runda Klossar i olika färger.
Det finns inte alls i Basicboxarna (mer än någon enstaka, i grått). Känner
ni till något bygge, ask, servicepåse eller liknande som innehåller många
runda 1x1? Tipsa mig gärna!

Legogubben är en tjej, med svarta byxor, en vit tröja med en palm på, en
brun hästsvans-frisyr och ett fräknigt "smile"-ansikte.

Kul att det finns några få legotjejer också. Jag har visat upp lite nya
legobyggen för min kära hustru och lyckats få henne intresserad också.
Vi har tillochmed surfat runt lite på Lugnet och Brickshelf för att få en
liten nostalgitripp. =) Det Maria uttryckte att hon saknade var just
legotjejer, det finns på tok för många legogubbar.

Men det riktigt roliga börjar när man lägger till delar från andra askar,
som plattor, muggar, kastruller, blad och andra saker. Då kan man bygga
riktigt roliga hus.

Känner du till någon bra ask med muggar och kastruller?

Jag rekommenderar den här asken till alla som gillar Stad men hatar de • fula
City-askarna. Även om man vill samla på sig klossar är den bra.

Schysst, jag har kollat in asken tidigare men aldrig kommit mig för att
köpa den. Jag ska åtgärda det genast. Tack för recensionen.

// Eric