Recension: 3040: Husask
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Wed, 8 Dec 1999 18:35:54 GMT

Det här är en BASIC-ask, så inga instruktioner kommer med.
Asken innehåller, förutom vanliga klossar, både 2 och 1 knoppar breda, två
fönster (röda karmar, blåa rutor), en röd dörr, två vinglas, en legogubbe,
ett parasoll, två 1*1 gula klossar med öga på, två 3*2 sluttande klossar med
tryck på, tre blomstjälkar och 8 blommor i gult och blått. Tyvärr räcker
inte blommorna till alla stjälkar, så man får två blommor och en stjälk i
reserv.
Legogubben är en tjej, med svarta byxor, en vit tröja med en palm på, en
brun hästsvans-frisyr och ett fräknigt "smile"-ansikte.
En liten byggplatta följer också med, 8*16 knoppar. Den har en lite ljusare
grön ton än den vanliga gröna.
Som namnet antyder ska man bygga hus av asken. Man kan bygga flera olika
hus, i flera våningar om man inte bryr sig om tjocka väggar.
Men det riktigt roliga börjar när man lägger till delar från andra askar,
som plattor, muggar, kastruller, blad och andra saker. Då kan man bygga
riktigt roliga hus.
Asken är ganska billig, 79 kronor är det rekommenderade priset (tror jag)
men i min lilla leksaksaffär är priset *nedsatt* med ungefär en tjuga.
Jippie!

Jag rekommenderar den här asken till alla som gillar Stad men hatar de fula
City-askarna. Även om man vill samla på sig klossar är den bra.

--Tobias