Re: Hemmabygge, i dubbel bemärkelse
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 9 May 2003 22:32:11 GMT

ena bilden kanske det går att se den lilla eldsflamman som kastar sig ut ur
pappan =)

Bönor till lunch? :)

Hm. Den dag jag lär mig att stava så ska jag skriva ".. som kastar sig ur
pannan" :) Pappa har inte brunnit upp än, så vitt jag vet :)

Det var en liten glimt av vad jag håller på med. Jag ska göra ett byggryck
snart, och beställa några välbehövliga delar via Bricklink. Får väl
återkomma med nya, bättre bilder då.

Ser fram emot när det är klart, snygga hus med komplett inredning är inte
alltför vanliga!

Japp, jag återkommer. Just nu klurar jag på hur jag ska göra med
köksfönstren. Skulle behöva tre svarta fönster, 1x4x4. Men dom finns bara i
vitt, och är dessutom rätt dyra. Sen behöver jag några fler vita
balkongräcken (aka spindled fence, några vita och svarta fönster 1x4x3 och
lite annat..

Det har behövts massor av "Slope brick 45 2x2 inverted"(eller vad den nu
heter på svenska) för att bygga insidan av taket/sluttande väggar. Dessutom
ett antal vanliga svarta 45 2x2 och 2x4 till taket. Jag har fuskat lite på
baksidan med grå bitar, men det syns inte på bilderna. Lyckligtvis är
hjälpen på väg! Jag har gjort en deal med Thomas, som ville sälja några
ninjaset här. Så snart har jag två schyssta set, som dessutom innehåller en
massa användbara bitar till mitt hus. Så tack Thomas, lite i förväg :)

/ Josefin