SV: Inbjudan till Lego-träff i Eskilstuna
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 17 Dec 2001 22:46:49 GMT

Själv tillhör jag den lilla skara obildade personer som aldrig
läst Sagan om Ringen så jag får väl se till att läsa på lite... :)

Blir nog lite svårt att läsa ifatt - se filmen som har premiär 19/12 (bara del
1/3 men i alla fall...)

Kan läsa recensionerna.  ;)

Titta på TV (När det finns Lego!!??)

I så fall får det vara legofilm...

Yikes, säg inte så där! Pojkarna har skaffa Lego Studios, och jag har
genomlidit tillräcklig många 15-sekunders 'filmer' redan :-))

Nåja, dom verkar ju ha den starka sidan att dom är korta i alla fall.  :)

BrikWars. Jag har spelat lite med min äldste son (14.5),
          och han är ganska pigg på det. Tar tid...

Jag kan plocka med mig en mindre armé med pirat- och westerntrupper
om intresse skulle finnas...

Johannes uttrycker visst intresse, men glöm inte att det tar en evig tid att
försöka spela BW på riktigt.

Jo jag vet. Själv sysslade jag ett tag med att hitta på regler där trupperna
rörde sig i grupper, då blev det i alla fall något snabbare. (och lättare
att simulera sånt som stridsmoral)

Något lagom flamsigt legospel tycker jag defenitivt vi ska
klämma in.

Stafettbygge?

Kanske kan vara nåt. Vi får fundera lite. Vi har ju några veckor på oss
i alla fall.

Min flickvän Cecilia vill titta in också. Hon föreslog att om det kommer
fler respektive kan man bilda en stödgrupp för anhöriga till personer
med legoberoende.  ;)

/Tommy