Re: nieuwe trein te koop op Ibazar
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Tue, 29 May 2001 20:32:43 GMT

Frank Buiting <frank.buiting@infopulse.nl> schreef in berichtnieuws
GE3vMt.EJu@lugnet.com...
"wessel burgers" <wessel_b@yahoo.com> wrote in message
news:GE3o7q.Jp3@lugnet.com...
Ik weet niet of jullie wel eens iets kopen op Ibazar, maar hier loopt • iemand
de boel gigantisch te flessen:

http://www.ibazar.nl/voirobjet.cgi?codeobjet%3dKL119412LE364347

Hier wordt een van de nieuwe treinen van S@H verkocht voor meer dan 150 • piek
onder het mom van een 'zeer exclusieve trein'! (via S@H kost hij • ongeveer
fl. 75,- en is volop voorradig).

Het is leuk als je iets exclusiefs hebt en het tegen een leuke prijs kan
verkopen maar dit is in mijn ogen echt asociaal.

Een duidelijk geval van misbruik maken van de mensen die niks van S@H • weten.
Zo te zien is het startbod 60 piek en er zijn dus mensen die er 150 piek
voor bieden. Dus door het gebrek aan kennis over de herkomst van deze set
bieden mensen meer dan dat ie in feite waard is.

De man in de straat zal wellicht nog nooit van deze set gehoord hebben. Ik
bedoel de set staat niet in de catalogus, voor de gewone koper zijn de
meeste sets gewoon in de winkel te krijgen dus voor de meesten is het niet
nodig om via het internet LEGO te kopen. Ondanks de vermelding in de
catalogus (pagina 7) dat er sets zijn die alleen via internet te koop zijn
is dit niet bekend bij het grote publiek. (om terug te komen op de verkoop
op iBazar - ik denk dat je niet meer onder de noemer 'het grote publiek'
valt als je 150 piek voor die set over hebt, maar goed...) Misschien • handig
van LEGO om deze sets beter te adverteren?

Vraag ik me dan meteen af hoe succesvol de sculptures enzo zijn buiten de • US
(waar S@H wel geadverteerd word)...

-Frank

Het is de bedoeling dat in de 2e catalogus van dit jaar ook de trein-set's
komen te staan. Daarnaast is me door iemand van shop@home telefonisch
verteld dat deze trein-set's mogelijk volgend jaar gewoon in de winkels gaan
verschijnen (hoever ik dit moet geloven weet ik niet)

Daarnaast heb ik ook al gehoord at lego bepaalde set's via shop@home wil
uitproberen om te kijken of er een markt voor is en hoe groot deze markt is.
Om zo te kunnen bepalen of er meer tijd (en dus geld) in de ontwikeling van
een bepaalde serie (zoals sculptures) gestoken moet worden.

Barry