Re: Technic Silver Champion
Newsgroups:
lugnet.loc.nl
Date:
Thu, 6 Jul 2000 19:37:24 GMT

Ik ben vooral nieuwsgierig naar 8458 (Silver Champion). Dit zou
een "Collectors Item" zijn. Betekend dit dan dat er maar een bepaalde • oplage
komt (waardoor hij dus misschien slecht verkrijgbaar is) of is dit een • soort
nieuwe groep technic-modelen? (Soort Technic Modelteam :-))

Misschien is ie maar 1 jaar verkrijgbaar ofzo. Maarre wat er in die US
calalogs staat wel vaker zo'n melding en dan duidt dat er meestal op dat ze
alleen te bestellen zijn via S@H en dat die modellen dus niet bij de winkel
op de hoek te koop is. Meestal zijn treinen enzo 'exclusive' enzo terwijl
die in Europa gewoon in de winkel liggen.

OK, maar ook in de europese catalogus op internet bij lego staat dat het een
collectros item is.

Is er ook al bekend of er een versnellingsbak in het model zit, of wordt • de
V10 rechtstreeks vanaf het differentieel aangedreven? Ik heb daar nog • nergens
iets over zien staan. Het zou toch jammer zijn als het "alleen" maar een • groot
model is met het "technische" van het eerste de beste technic-lego
autootje.

Wat ik aan foto's gezien heb is ie wel de moeite waard. De geruchten gaan
dat ie groter is als de huidige supercar dus da's niet niks :-)

Ik heb ergens een afmeting gelezen, maar waar........... [ik zoek nog wel even]

Waarschijnlijk geen versnellingsbak, maar wel een stoere achterwiel
ophanging (die vering zit volgens mij horizontaal gemonteerd, ik ben
benieuwd hoe dat allemaal in elkaar zit).

Dat klopt. Ik heb twee grote foto's gezien waarop dat heel duidelijk te zien
is. (ook de werking). De voorwielophanging werkt ook op deze wijze.

groeten,

Eelco