SV: 'Get Together' i full gång!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sun, 14 Jan 2001 16:15:14 GMT

Hej och hallå alla!

Den historiska legoträffen är nu över och Eric och undertecknad har nu
tagit oss tillbaka till Linköping. Anders och Eric har fotat en massa
(själv hade jag glömt att min film tagit slut) Dock var det ingen som
hade digitalkameria, så det lär tyvärr dröja innan några bilder kan
komma upp på webben.

Vi hittade på ett spel, regler se nedan, så får ni själva prova. Vi satt nog i
3 timmar innan Tommy vann!

Det var lite oklart vem som vann eftersom vi inte tidigare hade bestämt
hur två spelare skulle säras om de fick lika mycket poäng. Min modell var den
som petade ner biten i målet, men Eric fick något bättre på den estetiska
delen av tävlingen. Det var nämligen så att en viktig del av tävlingen var
den avslutande poängsättningen som gjordes av modellernas utseende. Därför
slutade vi på lika antal totalpoäng.

Nu på söndagen har vi byggt en rymdstation. Alla fick bygga ett antal egna
moduller och sedan skulle de olika modulerna sättas ihop, vilket gick lite
si och så då kompatibiliteten stundtals var tveksam och gravitationen
begränsade hur vi kunde placera modulerna. På det hela gick det dock över
förväntan och alla modulerna hade högst unika funktioner. Vi hann också med
ett besök på faktorimuséet. Tyvärr var ångmaskinerna inte igång, men man
hann ändå få upp suget för att plocka fram sitt tekniklego och börja bygga...

/Tommy