Subject:
Skapa en användarförening - SWELUG
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 25 Oct 1999 10:24:11 GMT

Hej vänner!

När man sitter så här en hel helg och läser LUGNET för hela slanten
och ser att det finns diverse subgrupper runt om i världen, mest
prominent kanske New England Lego Users Group (NELUG) är, kommer
tankarna vandrande. Varför inte starta en svensk subgrupp? Vi är
inte så värst många (än), kanske beroende på att Lego fortfarande
är ganska kostsamt i Sverige. Personligen tycker jag att det är
värt pengarna, men jag är ju exceptionell. =)

Skulle ni vilja vara med och skapa en ideell svensk förening. Om vi
har gratis medlemsskap och ingen formell författning behöver det
inte ta evigheter i anspråk för den som känner sig ansvarig. Jag
skulle kunna tänka mig att ta på mig ansvaret för en medlemslista
och någon form av hemsida där man kan få peta in sina alster.

Lugnet.loc.se är en utmärkt mötesplats via e-etern *ler* och på så
sätt slipper vi hantera en egen e-postlista, åtm till att börja med.

Småningom kanske vi blir hela fem personer och då skulle vi kunna
ha en träff. =) Bygga modeller och diskutera CAD-program.

Vi behöver inte vara storsinta, norrmän[1], danskar, finlandssvenskar
och isländare (inkl Färöarna och Åland) är välkomna. Kravet är att
man kan uttrycka sig på "skandinaviska". Finska är lite för svårt
för mig. =)

Är SWELUG ett bra namn? Passar NORDLUG bättre? EUROLUG känns för
svulstigt och storslaget och då får vi nog byta till engelska. ;}

Kom med kommentarer, är ni helt ointresserade, säg det också.

Prusik på er!

// Eric Hampusgård

[1] Jag är inte sexuellt diskriminerande bara för att jag använder
"män" i norrmän, jag tyckte att "norrpersoner" lät fel. Alla är
välkomna, även barn. Min lille son Oscar får vi nog vänta på
ytterligare ett tag, han är bara 3 månader gammal, fast han har
redan fått 6 bitar Primo(R).

--
// Purjo
Eric Hampusgård (MCsE)