Subject:
'Get Together' i Eskilstuna - Formell inbjudan
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Mon, 11 Dec 2000 21:40:52 GMT

Hej alla!

Lördag-Söndag 2001-01-13, 14 kommer vi att försöka träffas
några/många Lego-fantaster hemma hos mig (Anders Isaksson)
här i Eskilstuna.

Eftersom det är det första försöket, så vet jag inte så
mycket om varken hur många intressenter det finns, eller
vad vi egentligen skall syssla med. Vi får koncentrera
oss på Lego-klossen, och dess kombinationsmöjligheter.

Aktivitetstyper:
================

Beundra modeller/idéer (jag har fler idéer än modeller)

Köpa/byta/sälja

Bygga. Observera att mina barn vakar över sitt eget Lego
  som hökar, så det är bäst att ni har med er något att
  bygga med, själv har jag inte så mycket.

Diskutera NORDLUG?

Titta på TV (När det finns Lego!!??)

BrikWars. Jag har spelat lite med min äldste son (13.5),
          och han är ganska pigg på det.

Preliminärt schema:
===================

Lördag 13/1
===========
10.00-11.00    Ankomststund - logistikdiskussioner med
               eventuella överliggare. etc.
11.00-         Kaffe/Te/Läsk/Pepparkaka - 'formellare'
               presentation av var och en...

vilket osökt går över i total anarki, Lego-snack, så
småningom pizzahämtning (el. dyl.). Om Folkesta nya
köpcentrum fortfarande har billigt Lego åker vi givetvis
dit under eftermiddagen.

Söndag 14/1
===========
06.30          Väckning (nej då, jag bara retas lite...)
10.00-         Samling, prat, fika etc.
12.30          Transport (fot/cykel/buss/bil) ner till de
               centralare delarna av staden, där Faktorimuseet
               ligger. Mycket teknik, lite kulturhistoria,
               livs levande fullskaliga ångmaskiner
13.00          Ångmaskinerna startas
??.??          Vi går till någon restaurang och äter lunch,
               därefter återtåg hem till mig, och avrundning
               av det hela.

Eftersom jag har barn, tre stycken, Johannes (13.5), Jonatan
(11) och Jenny (2), och dessa säkert kommer att vara närvarande
så begränsas möjligheterna att sprida ut Lego hur som helst i
huset. Jag kommer att försöka låna ihop lite bord i kyrkan (jag
sjunger i kören, så det skall nog gå), men vet inte alls hur
många jag kan få ihop.

Det kan alltså bli svårt att t.ex. bygga ihop en stor och
tjusig gemensam järnväg (den träffen får någon annan fixa),
men ta i alla fall med er vad ni har lust med.

Regler:
=======
Ingen sprit, ingen rökning inomhus, hyfsat beteende mot om-
givningen etc. etc. Både övernattare och övriga deltagare
hjälper till med maten, städningen efteråt etc.

Övernattning:
=============
Jag kan erbjuda sängplats för 4-5 personer, och har golv
som räcker för några till. Tore E. i Katrineholm (45 minuter
från E-tuna) har också erbjudit övernattningsplats, så med
tanke på responsen under diskussionen borde det inte vara
något som helst problem.

Långväga gäster kan givetvis få anlända redan på fredagkvällen
om det passar transporteringen bättre.

Vägbeskrivning skickar jag i privat e-post till dem som behöver
det, när det börjar bli dags.

OSA
===
Jag vore tacksam för så definitiva anmälningar som möjligt,
så snart som möjligt, jag förbehåller mig rätten att säga
'Nu är det fullt!' om det blir alltför många som vill komma.
Har jag inte fått _några_ anmälningar före 2001-01-01 så blir
det inget!

(Puh, det blev långt!)
BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm