Subject:
BlockCAD byter adress!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 20 Nov 2009 17:20:18 GMT

Som ett led i (den förmodade) flytten från Telia (som lägger ner personliga
hemsidor) har jag registrerat domännamnet blockcad.net

Om någon har sparat en länk till BlockCAD-sidan så ska ni således uppdatera
den länken nu.

Ny adress www.blockcad.net (eller bara blockcad.net)

Men vad är BlockCAD då? Jo, det är mitt egenhändigt hopknåpade CAD-program
för LEGO-liknande bitar. Det har funnits för fri hämtning på webben sedan
1995, och används världen över, t.ex. i skolor för att roa barnen eller ge
dem en första upplevelse av 3D i 2D.

Som alla vet har LEGO numera släppt ett eget fritt program, LDD, som
givetvis är mycket vackrare, men BlockCAD är i alla fall

- mitt
- mycket enkelt att använda
- duktigt på modeller med många bitar (över 40.000 i den största modellen
jag har fått till Galleriet)

och saknar du en bit i programmet så ingår bit-editorn (men saknar
dokumentation).

--
Anders Isaksson