Subject:
Inbjudan till LEGO-fest 13:e december!
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Fri, 29 Nov 2002 08:06:13 GMT
Highlighted:
(details)

Hej!

Igår beslutade jag mig för att köra på och ha en LEGO-fest oavsett om någon
kommer eller inte, ja, kanske inte så drastiskt men kommer en (1) förutom mig
är det GO!

Anledningen är att jag var på kontoret och insåg att det är en förträfflig
lokal (normalt vistas jag på annat håll under arbetstimmarna). Gott om bord,
bra med stolar, ett konferensrum där man kan ställa upp alla mina klossar och
ha som byggrum, kök, diskmaskin, bastu och duschar.

Dessutom är det OK med chefen om vi är där, så länge vi inte har sönder något
dyrt :) Efter nyår kommer jag sannolikt inte att ha tillgång till lokalen så
det är en onetime opertunity!

När?
Start fredag den trettonde december
Stopp söndag den femtonde
Kan du bara komma en dag, sikta på lördag!

Var?
Centrala Ludvika, Koneo's kontor. Gångavstånd från järnvägs- och busstation,
Leksaksaffären, centrum och -Gud förbjude- McDonalds. Gott om gratis parkering
på Folketshusparkeringen (nästgårds) och ett antal parkeringsplatser strax
utanför.

Vad?
- Fredag den trettonde modeller, alla kategorier. Skrämmande, skrockfullt,
eller vad som helst du vill ta med!

- Tillgång till mina 30.000+ LEGO bitar att bygga vad som helst med.

- Tävling, vem kan bygga den ultimata LEGO bilen? Utslagstävlingar på bana.
Kraftigt inspirerat av The Reverend Powell Smith:
http://news.lugnet.com/announce/moc/?n=494
Jag håller med bana och klossar! Regler och delgrenar ges på plats.

- Diskussion om SweLUG/SELUG. Syfte? Hemsida? Träffar? Etc. etc..

- Förbränningsstresstest på 350 klonklossar. Jag har Salpeter och socker som
tillsammans ger en kraftig rökutveckling och intensiv brand. Sannolikt åker vi
_utanför_ Ludvika och gör detta *harkel*

- Blir det få (under 10) deltagare lagar vi mat på plats, annars finns ett
antal restauranger och pizzerior att välja bland. Frukost serveras på både
caféer och McDonalds, eller i köket.

- Shoppingresa till Borlänge och Barnens Hus (30 min med bil). Besök på den
lokala leksaksaffären i Ludvika.

- Om någon har tåg att ta med, gör jättegärna det! Jag försöker bestämma mig om
jag vill börja med tåg och det vore skoj att se dem innan man köper (dyrt).

- Tävling; Bygg en bro. Bron kommer att ställas på ett par stöd separerade med
1000 mm. På "bron" ställs en konservburk med 400gr krossade tomater (vanlig).
Bron ska byggas hemma och tas med till festen (hel eller som byggsats), ingen
del får vara längre än åtta (8) pluttar (studs). Den bro som kan bära upp
konservburkens vikt med minst antal klossar vinner. Bron får endast ha kontakt
med sidostöden och konservburken (som ska gå att ställa på mitten av bron). Det
behöver inte se ut som en bro, men den ska sträcka sig från den ena sidan till
den andra. Notera att det är en meter mellan stöden, alltså måste bron vara
längre. Inget lim tillåtet :)

- Tornbygge, vi bygger ett galet torn med mina klossar, the roof is the limit.

Vet du någon mer som skulle vilja komma? Bjud in dem också, spelar ingen roll
om de bygger med LEGO normalt, huvudsaken att de "står ut" med en helgs
galenskaper! Ju fler desstom roligare!

Kontakt:
Tobbe Arnesson
070-831 00 11
tnt [snabel-a] lotek [punkt] nu

Färdbeskrivning:
Kör till Ludvika :)
Kommer du från Västerås eller Borlänge-Falun hållet kommer du fram till en
rondell (finns bara en i centrala Ludvika. Kommer du från Örebro, fortsätt
genom Ludvika mot Falun tills du befinner dig i rondellen.

Sväng upp mot Centrum, Mc Donalds och sporthallen syns från rondellen. Passera
Mc Donalds. Nästa korsning är av typen "lämna företräde" markerat med _stor_
skylt. Sväng till vänster, fortsätt 75 meter och sväng in höger strax före tre
betongportaler (står vid sidan av vägen), du kommer nu in mellan ett plank och
en relativt stor röd tegelbyggnad. Du är framme! Det står KONEO på väggen och
dörren.

Kommer du med tåg eller buss, kliv av vid stationen. Gå mot centrum, du kommer
fram i en fyrvägskorsning (gågata vänster, stationen bakåt, post/teliabutik
till höger och en stor gran rakt fram). Tag där vänster mot Åhléns, sväng höger
efter Dressman (före Åhléns). Går rakt fram på vänster sida om gatan. Gå över
vägen. Folkets Hus ligger rakt fram på höger sida. Gå nästan ända fram, ett
rött tegelhus med Nya Ludvika Tidning kommer på vänster hand, det är det huset
du ska till. Knalla till den vänstra änden och ta dig in där det står Koneo på
dörren.

Välkommen!

Hälsar,
/Tobbe