Re: Instruktions CD
Newsgroups:
lugnet.loc.se
Date:
Sat, 10 Feb 2001 12:48:41 GMT

"Martin Eriksson" <maeron@telia.com> skrev i meddelandet
news:G8JA6B.H54@lugnet.com...
Jag har samlat på mig typ 2000-3000 scannade instruktioner. Skall man
sortera dem efter tema eller i nummerordning?

Har idag lagt dem i nummerordning på CD, men tror att det är lättare att
lägga dem i sorterat efter tema. Det blir lättare att leta då.

Vad tror ni?

Jag tycker nog att layouten på CD:n skall vara nummerordning. Sedan skall
någon (du/jag/vi?) skriva en liten databas-applikation och indexera hela CD:n
på längden och tvären (går det att suga ner informationen från lugnets
set-databas??).

Drömmen vore att tala om för programmet vilka bitar man har, och sedan få en
förteckning på de byggsatser man kan göra :-))

Helst skulle OMR (Official Model Repository) från www.ldraw.org vara med på
CD:n också, men det är ju inte klart (eller ens påbörjat?) än...

Jag skulle kunna tänka mig att försöka göra ett sökskal, om du har lust att
skicka en CD åt mitt håll (åtminstonde en beskrivning av layouten, och vilken
information som redan finns på CD:n - är det bara bildfilerna, eller hela
HTML-sidor med tumnaglar etc. per modell?)

BlockCAD:  http://user.tninet.se/~hbh828t/proglego.htm
Gallery:   http://user.tninet.se/~hbh828t/gallery.htm